Paragons of Technology


Join the forum, it's quick and easy

Paragons of Technology
Paragons of Technology
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Religion: A vulgar display of Power

Go down

Religion: A vulgar display of Power Empty Religion: A vulgar display of Power

Post by Carolus Rex Sat Apr 06, 2013 11:18 pm

Tänkte att vi kan dela med oss om våra åsikter om religion. Personligen så avskyr jag allt som vad organiserad religion heter. Religion hör inte hemma i ett utbildat samhälle. Behöver ingen jävla bok för att kunna bete mig som en hygglig människa. Och speciellt kristna som håller med någon slags jävla selektiv religion. Vi följer det som låter bra och skiter i allt annat som står i bibeln. Om att kvinnan är mindre värd än mannen och att slaveri är inte bara tillåtet utan också uppmuntrat.

Religion hade ett syfte för inte så länge sedan, att förklara världen för oss. Varför åskar det? Vad är jordbävningar? Varför var min mor sjuk och blev plötsligt frisk? Nu när vi vet svaren på alla dessa frågor behövs inte religion längre.

Om det nu skulle finnas en gud eller flera, för vilken av det tusentals religionerna som finns där ute är rätt? Varför valde då denna gud att sitta på arslet, fappa och rulla tummarna samtidigt som mänskligheten led i flera tusen år. Vissa säger att människan har funnits i 250 000 år, andra säger 100 000. Jag behöver bara 100 000. I ungefär 98000 satt gud och likgiltigt såg hur mänskligheten led, de flesta dog vid födseln, sjukdomar, svält, rovdjur. Efter allt detta säger gud att det är tillräckligt och tycker det är dags att fixa en uppenbarelse. Han frågar sig vart, och bestämmer sig för den mest barbariska delen av Mellanöstern. Inte i Kina där det finns allmän läs och skrivkunnighet, utan mitt i öknen.

Och jag måste också nämna alla dessa hemska saker som har gjorts i religionens namn. Religiösa kontrar ofta med namn så som Hitler och Stalin. Det är i och för sig sant att Hitler var ateist MEN, som han skrev i "Mein Kampf" använde han kristendomen som ett medel för att ena sitt folk mot sin fiende. Liksom USA hade de även trosbekännelsen på en av mynten. "Gott mitt uns" - Gud med oss. Men tror folk på fullaste allvar att man krigar för att man är ateist? Ateism är bristen och avsaknaden av tro på en högre makt och inget annat.

Religion: A vulgar display of Power 1
Religion: A vulgar display of Power 2
Before tons of muslim hate
Carolus Rex
Carolus Rex

Antal inlägg : 153
Registreringsdatum : 2013-02-11
Ålder : 28
Ort : Unspecifiedistan

http://coha0801.jbkalmar.com/

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum